www.svedsketanky.cz

  • •Zvětšit velikost písma•
  • •Výchozí velikost písma•
  • •Zmenšit velikost písma•

Motorizace - Modely 7xx,9xx

•PDF•

Hranaté karosérie těchto vozů jsou stejné, avšak rozdíl je v motoru a vybavení. Model 740 (kombi) se objevil až dva roky poté, co přišla na trh verze 760. V roce 1987 prošly automobily modernizací, jejíž součástí byl drobný facelift karosérie, nová zadní náprava a inovace vnitřního vybavení. Ale ani po inovaci nelze v souvislosti s tímto švédským ,,tankem“ hovořit o aerodynamice – hranatá karosérie klade proudícímu vzduchu značný odpor. Vůz je velmi prostorný, má pohodlná sedadla a velký zavazadelník o objemu 500 litrů. Volvo 740 (760) platí za spolehlivý automobil, ale pro milovníky velkého komfortu není vhodný – příliš jsou slyšet pneumatiky odvalující se po asfaltu a hlučný je i podvozek.

 

 

 

Nabídka pohonných jednotek začíná čtyřválcovým zážehovým agregátem o objemu 2,3 litru s výkonem 83 kW (113 k), následuje motor o stejném objemu, avšak s vyšším výkonem 96 kW (131 k). Dalším čtyřválcem je přeplňovaný agregát, který má taktéž objem 2,3 litru, jeho výkon však dosahuje 114 kW (155 k). Nejsilnějším motorem je čtyřválec o objemu 2,3 litru, disponující technikou ,,Turbo Intercooler“, který má výkon 134 kW (182 k). V nabídce byl i zážehový šestiválec o objemu 2,8 litru s výkonem 105 kW (143 k). Nejslabší vznětový motor má šest válců, objem 2,4 litru a výkon 60 kW (82 k). Silnější je šestiválcový přeplňovaný agregát o stejném objemu, avšak s výkonem 80 kW (109 k). Nejsilnější vznětovou pohonnou jednotkou je přeplňovaný šestiválcový motor o objemu 2,4 litru s výkonem 85 kW (116 k). Automobily se dodávaly buďto s pětistupňovou přímořazenou, nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.

 

•Aktualizováno ••Pátek•, 16 •Říjen• 2009 01:00••